Steig "årets snackis" Larsson

Nej! Det räcker fan nu! Hör jag någon som säger att "Flickan som lekte med elden" är en av de bästa filmerna dom sett, att Steig Larsson är ett geni eller en rekommendation om att se någon av filmerna i trilogin, så kommer jag förmodligen att spy på personens fötter. Jag bara säger det! Okej! Okej om någon tycker skiten är bra, okej om många tycker att det är bra, men alla dessa människor som känner sig manade att säga att luftslottet som sprängdes är en av deras favoritfilmer eftersom att det kommer ge dom mer status, det gör mig sjuk!
Och nej! Jag har inte sett filmerna, nej! jag har inte läst böckerna. Vill ni veta varför?
1. Svenska filmer tenderar att vara extremt tråkiga.
2. Svenska skådespelare tenderar att vara extremt obegåvade (Tuva Novotny är ett undantag)
3. Steig Larsson tenderar att vara extremt tråkig han med (ja, jag har läst några sidor ur luftslottet, jag började nästan gråta, så tråkigt var det)
summasumarum: tråkigfilm, baserat på tråkig bok featuring obegåvade skådespelare= Överdos av laxeringsmedel:)
Nej, nu skaj ag inte vara sån. Mannen är död, heder.

I vilket fall, har tittat på film med cornelia idag! Lite pulka blev det också, fartfyllt! :)
Träffade Filippa en snabbis (ingen sån snabbis) promenadtime. Jag känner mig mysig, ligger och äter fikon som en riktigt gammal tant och lyssnar på band of horses. Känner förövrigt att fikonen har en viss inverkan på magen sååå, ja. time to go DO STUFF! ;)
so long!

Kommentarer
Postat av: judit

FRIDA LILLA FRIDA!

ack och ve, ack o ve.

Jag måste säga, att Stieg Larsson inte är någon film regissör. Han är författare, därav LÄS BÖCKERNA FÖR HELVETE! Svensk film har svikit mig för länge sedan! BUT THE BOOKS! och vadå luftslottet? det är ju sista boken! tänk att bara läsa sista HP-boken, CONFUSING!

Det är jävligt Mainstream men inte utan anledning min käre watson! Sluta vara så trångsynt!

promenix-pix snart kanske? :D puss

2010-01-16 @ 17:21:03
URL: http://solskensoptimist.blogspot.com
Postat av: Frida-Judit

jag är inte trångsynt, jag är realistisk. Steig=tråkig, död till och med! :O svenskfilmproduktion=bajs. Plus att skiten är så äckligt överskattat att jag vill sätta mig och först skita på böckerna och sedan mensa på alla skådespelare. Typ, nej. Jag kan lika gärna gå och se Göta kanal 3 eller något, det är av samma klass...

2010-01-19 @ 00:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0