Alltså, jag satte mig bara ner! Eller?

Efter en lång promenad från knorren ner mot trollhättans kyrka, vidare till polishuset för att sedan ta en rejäl omväg tillbaka mot knorren så beslutade jag och tre andra tjejer från klassen (en från ES dock) för att sätta oss ner och ta en liten paus. Så vi tog vår lilla paus, satt och pratade lite och helt plötsligt börjar jag känna mig lite illamående. Eter som att det kom så plötsligt antog jag att det skulle gå över lika snabbt, jag ställde mig upp, drack lite saft, satte ig ner igen. Sedan tänkte jag att "Men om jag sätter mig på marken så blir det lite lättare att luta mig bakåt och andas". Så jag satte mig ner på marken, trodde jag...

-FRIDA! FRIDA HUR MÅR DU?!
-Jag mår bra! jag satte mig bara ner!
-Frida, du ramlade ner från bänken! Du slog i huvudet!
-Va? Nej jag satte mig ner!
-Frida du ramlade ner från bänken! Kände du inte att du slog i marken?!
-Jo, men jag trodde att jag satte mig hårt...


Så, jag hade alltså svimmat, utan att jag hade en aning om det!
Och efter att jag hade skrämt upp mina tre nya klasskamrater, två lärare samt spytt på  gräset kom pappa och hämtade mig. Han ansåg att det var bäst att åka till NÄL, vilket vi också gjorde. Surt, med tanke på att det var den första fina dagen på riktigt länge och jag fick spendera den på NÄL, joy...
Jag har i alla fall gjort ett EKG, kollat snabb sänkan (vet fortfarande inte vad det är...) och blodtrycker så kom dom fram till att inget är fel med mig. Jag får bara svårt att andas ibland och lite svimmningsatacker, no big deal... Och ska jag vara ärlig så vill jag inte veta vad det är som är fel på mig, faktiskt! Men en sak vi kom fram till med detta besöket på NÄL är att blodkärlen runt hjärtat är intakta, wiho!
Så, idag är jag hemma och vilar upp mig. Har rejält ont i ryggen, ni förstår, jag "satte" mig verkligen hårt!

Kommentarer
Postat av: Cashiie

suck Frida dåå.

2009-09-03 @ 23:43:33
URL: http://youfoundme-.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0