the inevitable battle against time.

Okej, nu är klocka halv fem IGEN!
Åh! Faktum är att om jag sommnar nu så kommer jag att gå upp två på eftermiddagen (som jag gjorde idag) och sedan somna klockan fem nästa natt igen! Så, nä! Nu måste jag vara vaken för att det inte ska hända!
Så, ja, jag får välsmyga ner til köket och häva i mig lite koffein i form av cola för att hålla mig vaken...
Det är ganska sjukt hur lätt påverkad jag är! Av koffein alltså! :P Det är tydligen en "diabetes-grej" har jag fått lära mig..
Så himla störande! Forsknigen om diabetes går fort framåt, men det enda som hittar är orsaker till varför livet som diabetiker är så jävla mycket svårare än andras! Typ som:
1. Diabetiker (även unga) lider ofta av smärta i leder så som knän, handleder och axlar ( Och så fick jag anledningen till mina axelsmärtor :P)
2. En stor del av ungdomarna som behandlas för anorexia och/eller bulimi är diabetiker..
3. sömnen kan påverkas om blodsockret är ur balans (*host host')
4. Diabetiker måste vara noga med sina fötter annars ser dom ut som kärringfötter ( försöker förklara så man kan fatta vad jag menar :P )
och hurra!! Titta vad man kan hitta på google! Mer deprimerande fakta! Visserligen en amerikansk sådan, med americanska tester och undersökningar, men ni fattar grejen...
Låt mig få ta några citat :D

"Depression can strike anyone, but people with diabetes, a serious disorder that afflicts an estimated 16 million Americans, may be at greater risk." - JOY!

"Several studies suggest that diabetes doubles the risk of depression compared to those without the disorder."

"Studies suggest that people with diabetes who have a history of depression are more likely to develop diabetic complications than those without depression." - Vi har med andra ord oddsen emot oss  :P

""Despite the enormous advances in brain research in the past 20 years, depression often goes undiagnosed and untreated. ." - Ja, för till skillnad från andra människor som lider av en depression brukar vi diabetiker inte gå runt med T.shirtar där det står 'Hej. jag är deprimerad, hjälp mig'...

Nej, nu ska jag inte vara sån, snart är det morgon igen och då ska jag, eeh, inte göra någonting alls..
Vilket liv jag har! VI ska simma med skolan på måndag, så jag kanske får göra något åt min Yeti liknande yttre?
Kommer säkert att sluta med att jag är rödpricking och äcklig istället..

Bitter fitta, Bitter fitta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0