genus tube, for real..

Gjorde om och skrev färdigt uppsattsen, några urval:


Madonna:
Sorry skulle kunna vara kvinnan the cure sjunger om! Hon är trött på att bli utnytjad och står upp för sig själv, hon vill inte höra fler ursäkter och lögner. orkade inte leta efter bågon video, orkade inte lyssa genom låten, den är extremt störande i min mening...

Wham! :
Last Christmas är nog den som sticker ut mest av ovanstående låtar då det faktiskt är mannen som är den som har blivit sårad och kvinnan framstår som den
"grymme". Tycker att det är roligt att det faktiskt finns en video till denna låten! Många videos från "den tiden" var som sagt mest band som stod framför kameran och spelade, denna har lite mer historia i sig typ som många av dagens musikvideor. Sedan är det kul för att George sjunger till en tjej, syftar på det vi numera vet om hans sexuella läggning (som jag ärligt inte kan förstå hur någon kunde tro annorlunda, någonsinn! ). Har också sympati för det, det kan inte ha varit lätt att på den tiden ha den imagen man hade och samtidigt vara bög. Det är ju svårt nog att komma ut som det är, att sedan göra det inför världen måste vara skräckinjagande! (inte för att jag har någon personlig erfarenhet, men jag kan nog sätta mig in i situationen ganska väl :P)

Britney Spears:
Okej, bruden är efter pengar,hade hon varit genuin hade hon inte låtit göra den videon till den låten, det hela liksom skriker DUBBELMORAAAAAL!
Eller, det kanske vid närmare eftertanke är hennes pruduktionsbolag som vill ha pengar, det är ju knappast hon själv som skriver låtarna hon framför, hon hade nog kunnat om hon hade velat. Tycker ärligt att hon borde testa någon gång! Det skulle ändra min uppfattning om henne helt! Men åter till videon...
Hon sjunger om denna "Womanizer" som uttnyttjar kvinnor (typ 50cent) men sedan ligger hon naken i en video som bara osar sex, vad falls?
Jag hade kanske varit okej med det hela om hon i videon hade stått upp för lyriken, men det gör hon inte så allt förlorar mening, men inte tittare dock, "sex säljer" brukar man väll säga? Well, god forbidd to make a fitting videon to it then! (Ursäkta mina engelska infall förresten, det kommer naturligt när jag är sarkastisk)

ohja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0