Frida reagerar:

Genus tube uppgiften om könsroller i musikvideos, uppgift: Spana in olika videos för att jämnföra och reflektera:

Jag hakar liksom upp mig på Britneys video, den har en så tydlig dubbelmoral så att en flodhäst i ballerinautstyrsel skulle vara mer diskret!
En Womanizer är väll i ganska simpla termer en man som uttnyttjar kvinnor för ja, du vet vad :P Sedan lämnar dom när han har tröttnat.
Han ser kvinnor som objekt som han kan behandla hur han vill istort sett, varför? För så fungerar han!
Visst, låten i sig har ju ett budskap som många kvinnor säkert kan relatera till men när man sedan spanar in videon märker man efter ca 5sek
att det hela inte vart så jäkla genomtänkt och att hon egentligen bara vill sälja. Eller det kanske är hennes producenter som vill sälja egentligen...

Stackars Marie, hon kommer få in det mest seriösa arbetet hon någonsinn hållt i sina spröda händer...

Kommentarer
Postat av: Cäs

Haha, men du har iaf börjat på den.

Gillar hur du jämför och drar paralleller mellan Britney och en flodhäst i ballerinautstyrsel!

2009-02-25 @ 19:03:28
URL: http://epicwinner.blogg.se/
Postat av: Anonym

nu är bara min fråga? tror du din lärare kommer ta det där med flodhästen seriöst? Det tror jag!:) för jag diggar den jämförelsen

2009-02-25 @ 19:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0