Edvard Ek.

Edvard Ek. Så ska han heta.
Jag menar förstås mitt träd som jag brukar gå och krama om kvällarna.
Om han ens är en ek! Jag ska kolla upp det, eller så ser jag det till våren när träden får löv igen.
Men OM det nu skulle vara så att det inte var en ek, då heter han Allan Asp alternativt Bo Björk beroende på om det är en asp eller björk. Och så ska jag sluta bryta pinnar! Tio pinnar till, sedan slutar jag, så är det med det. Det är inte riktigt schysst mot Edvard tycker jag... Sedan blir Teddy så förvirrad varje gång jag står lutad mot en berg och kämpar med en synnerligen tjock pinne. Varje gång kommer han och ska lukta på vad jag gör (ja, lukta!)

Frida till Teddy

-Nej! Spring och lek istället Teddy! Eller kissa! BAJSA! Jag såg nog korvarna du har lagt i vardagsrummet! Åååh jo! Men jag har inte tjallat för mamma ännnu, mest för att jag inte vill plocka upp det själv... Sedan är det väll jag som får skulden för det också, för att jag inte tar ut honom tillräckligt ofta eller något, vilket är  absurt! Jag går ut med honom i stort sett varje kväll och om både jag och Oscar är hemma så är det självklart jag som går ut med hunden!

Appropå Oscar! Gissa vad jag möts av när jag kommer hem från pianot om inte Oscar:
O: Ååååh, kan du inte börja dricka mjölk igen? Det var så länge sedan jag hörde dig fisa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0